lördag 30 mars 2013

Banana Cake with Caramel Buttercream

Jag letar ofta inspiration till nya bakäventyr. Jag följer några bloggar, både svenska, engelska och amerikanska. Bläddrar ofta i gamla och nya bakböcker och tidningar, har några som jag ofta kommer tillbaka till. Man hittar ju sina favoriter.


Roy Fares är en kille som jag ofta tittar in hos, ja, hans blogg alltså. Har ännu inte köpt hans bok, men hoppas snart snubbla över den. Klicka på Roy och kika in i på hans helt underbara sida.

På Roys sida hittade jag receptet på Banana Cake med Caramel Buttercream, den ser helt fantastisk ut och jag kunde inte förstå varför jag inte skulle baka denna. Det gällde bara att hitta rätt tillfälle. Så på långfredagen dök plötsligt rätt tillfälle upp, fram med ingredienser, bunkar och formar. Här skulle göras underverk. Och det blev fantastiskt, kakan är något av det mäktigaste jag ätit, den räcker till hur många som helst. Receptet hittar du här.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar