måndag 18 februari 2013

LCHF-bullar perfekta till frukost!

Har börjat experimentera en del med LCHF-bröd. Det här är en helt nytt och outforskat område för mig och jag tror jag har massor att lära.

Här kommer ändå ett bra försök på bröd till frukost.

Ingredienser till ca 12 "bullar"

10 st ägg
100 g smält smör
1 dl kokosmjöl
1/2 dl mandelmjöl
2 msk fiberhusk
2 tak bakpulver
1 tsk salt

- Vispa upp äggen
- Blanda i det smälta smöret
- Blanda de torra ingredienserna och rör ner i ägg/smör-blandningen
- Låt svälla 5 minuter, blanda igen
- Fördela "smeten" i 12 muffinsformar (jag använde teflonformarna)
- Baka 20 minuter i 225 grader

Jag gjorde 6 med ostsmak och blandade Västerbottenost i hälften av "smeten" och gjorde 6 naturella. Det här är ett grundrecept, nu är det upp till din fantasi, vad mer kan man blanda i?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar